• Your favorite

    Apple

    ,

    iPhone

    ,

    iPad

    ,

    iOS

    ,
    Jailbreak
    , and
    Cydia
    site.
  • Samsung Releases New Anti-iPhone Ads: "It Doesn't Take a Genius"


    As always, Samsung is right on top of advertising their devices as the company recently unveiled its new ad, “It doesn't take a genius,” referring to the Samsung Galaxy S III being a better handset than Apple’s new iPhone 5. According to the advertisement, “The next big thing is already here.” This ad will begin to run in national and regional newspapers start tomorrow and it performs a side-by-side comparison of the two smartphones, with the Galaxy S III seeming to be superior.

    One must admit that the S III might look better on paper with some of its specs being laid out: its larger screen, the better battery life, more RAM, and a longer list of features. It should be pointed out though that some of the features Samsung listed under the Galaxy S III do seem a bit padded. These include “Turn Over to Mute,” “Tilt to Zoom,” and “Shake to Update.” The argument is a bit silly as Apple products have never really been about the best technical specifications. The Cupertino California company prides itself in the combined strength of its hardware, its reliable software, and the mentality that “it just works.”

    What this ad does tell everyone though is Samsung’s point of view regarding Apple. The South Korean electronics giant seems to view the iPhone as the market leader as it continues to bash Apple and its products in its advertisements. If you keep bringing up the competitor in your own advertisements, how good does it make you seem? Some food for thought!

    We’ll find out if the strategy pays off for Samsung as it is currently hard to imagine the results. It’ll definitely give some consumers a few laughs here and there but what matters for the tech giants is the money and if the advertisements are giving consumers the right calls-to-action.

    You can find the full advertisement below:



    What do you think?

    Source: Samsung via AllThingsD
    This article was originally published in forum thread: Samsung Releases New Anti-iPhone Ads: "It Doesn't Take a Genius" started by Akshay Masand View original post
    Comments 173 Comments
    1. Anonymous's Avatar
      Anonymous -
      "Tilt to Zoom"!? That sounds stupid.
    1. piston597's Avatar
      piston597 -
      Not gonna lie, Samsung does have a damn good phone. I would go for it if it wasn't plastic and had Jellybean. So for now just sticking with my iPhone 4!
    1. subywrex's Avatar
      subywrex -
      Lmao better battery??? Hahaha you have to be kidding me. My s3 couldn't hold a candle to my 4s in battery life.

      Give me a break.

      Earlier convo with a friend that is super pro android "what's your battery like on your 4s. I get about 3 hours screen time and 10-12 hours all together"

      My answer was "right now I have 3.5 hours of screen time (usage) and still have over half my battery. And that's with high brightness. "
    1. Simon's Avatar
      Simon -
      Quote Originally Posted by subywrex View Post
      Lmao better battery??? Hahaha you have to be kidding me. My s3 couldn't hold a candle to my 4s in battery life.

      Give me a break.
      Both have pretty bad battery life. My S3 definitely is a bit worse than my 4S though.

      790 hours standby time? That is hilarious. My S3 cant last 2 days on standby without dying.
    1. Slim J's Avatar
      Slim J -
      The ad is right. It doesn't take a genius to see it's better
    1. Anonymous's Avatar
      Anonymous -
      Quote Originally Posted by Slim J View Post
      The ad is right. It doesn't take a genius to see it's better
      So brave!
    1. catstide's Avatar
      catstide -
      Quote Originally Posted by Anonymous View Post
      So brave!
      He's a beast!
    1. subywrex's Avatar
      subywrex -
      Quote Originally Posted by Simon View Post
      Both have pretty bad battery life. My S3 definitely is a bit worse than my 4S though.

      790 hours standby time? That is hilarious. My S3 cant last 2 days on standby without dying.
      Seriously that advertisement is pure crap!! Lol. As far as smartphones iPhone has had the best in my experience.

      Depending on usage and such of course. But for real my s3 could not last me through an 8 hour work day even if I was barely on it. If I tethered. Forget about it hahha.
    1. Simon's Avatar
      Simon -
      Maybe standby to Samsung means fully powered off lol
    1. Silverado1987's Avatar
      Silverado1987 -
      Once 5.1.1 hit my battery life increased so much and now everything is turned on and up. Battery life lasts all day
    1. Them3this's Avatar
      Them3this -
      That's over 30 days without a charge. I will hand someone my 4s to see that.

      And my sister also has the s3. It's definitely not a bad phone at all. But Samsung listed every single feature of their devices. And left a lot of apples out.

      Like the topic says. Why use advertisement to bash another company. Just advertise your device. Makes Samsung look scared. I'm sure the iPhone 5 will break every cell phone release record to date.
    1. Gamemaster77's Avatar
      Gamemaster77 -
      I knew it! Totally called it that they would put this in an ad.
    1. leeyann96's Avatar
      leeyann96 -
      Wow Samsung, what a genius you are... Are you trying to win just by showing off specs? Or do your "genius" customers like to use software which won't tune to the hardware integratedly? Come on, everybody knows that Android is cumbersome. Your extra features that top off your own chart are just for novelty, what I see is it adds more flaws to it... Plus, I've never seen another more retarded company like Samsung. I won't be changing even if your products are truly better, it makes my face horrible...
    1. rockyseay's Avatar
      rockyseay -
      Quote Originally Posted by Anonymous View Post
      "Tilt to Zoom"!? That sounds stupid.
      No sounds creative.

      Quote Originally Posted by piston597 View Post
      Not gonna lie, Samsung does have a damn good phone. I would go for it if it wasn't plastic and had Jellybean. So for now just sticking with my iPhone 4!
      What's wrong with jellybean?
    1. subywrex's Avatar
      subywrex -
      Quote Originally Posted by TechnoUniversity View Post
      No sounds creative.
      Yes because it makes sense to tilt your viewing angle to zoom in on something to see it better lmao

      He was saying he would buy one if it had jelly bean
    1. mlee19841's Avatar
      mlee19841 -
      Simple as why on the sg3 you close all the apps and then 2 min later another set of pointless apps are open!! I'll take apples multitasking anyday.

      Quote Originally Posted by subywrex View Post
      Yes because it makes sense to tilt your viewing angle to zoom in on something to see it better lmao

      He was saying he would buy one if it had jelly bean
      They do have jb. Root and custom rom.
    1. mindblown's Avatar
      mindblown -
      palm swipe capture.......
      i did not know what it was until i seen a video of it..
      this is me the whole time throughout the vid..
    1. jrhudson's Avatar
      jrhudson -
      everything after nfc is like meh, who gonna use that.
      well the s3 is a pretty good phone.
    1. mindblown's Avatar
      mindblown -
      yeah i agree

      btw you know what sounds funny to me?

      Palm Touch Mute Pause..
      to me it sounds like a chinese kungfu style LOL

      "The Palm Touch Mute Pause"
    1. jrhudson's Avatar
      jrhudson -
      "A totally different plug" that actually made me laugh.